Thursday, 2 August 2012

Kenapa Tak Rogol Saya ??


KENAPA TAK ROGOL SAYA ? waduhhh giler betoi title que kali ni , panas bangat sihh . hahaha . ok korg jgn fikir yg bukan-bukan dengan title que kali ini..korg baca dulu dari A sampai Z ! lepas korg baca pasti mengalirkan air mata . hek hek -,- . ok stopppp! jom baca kat bawah nii . 

kenapa tidak rogol saya ?
kisah benar berlaku di US.

ia tentang seorang perempuan dari malaysia yg bekerja di us . dia memakai tudung dan memiliki akhlak yg bagus..suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya ..kebetulan dia mengambil jalan yang sikat untuk pulang...jalan yang di ambil pula agak tersorok dan tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa ituu...

disebabkan hari yang agak sudah lewat , berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia gelisah dan rasa takut..lebih-lebih lagi dia berjalan berseorangan.. tiba-tiba dia ada nampak seorang lelaki yang berkulit putih bersandar di dinding di tepi lorong itu . dia sudah mula rasa takut dan tak sedap hati .

apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat ALLAH memohon keselamatan atas dirinya.. dia baca ayat QURSI dengan penuh pengharapan agar ALLAH membantu dia di saat itu . masa dia melepasi tempat lelaki itu bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu.. nasib baik lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai...

keesokan paginya , wanita ini terbaca di dalam akhbar yang seorang perempuan telah di rogol oleh seorang lelaki yg tidak di kenali dekat lorong yg dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut..muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yg dia lihat semalm adalah perogol itu.. 

atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan..wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas siasatan dilakukan , polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yg di
cari..

tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki takdi tak jadikan dia mangsa ketika dia melaiu lorong tersebut, walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yg lalu selepas dia..wanita ini nak tahu sgt sebabnya..jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol tadisebelum hukuman di jatuhkan !

dia pon tanya perogol itu . "why don't u do anything to me on that night even thought u know that i'm alone ?"(kenapa awk tidak buat apa2 kat saya mlm tu walaupun awk tau saya seorang je mlm tu ?)
perogol tu jawab: NO! u are not alone . that night i saw two young man walking with u . one on u right side and the other one was by u left side..if u were alone of course u will be my victim! ( tak awk bkn keseorangan masa tu saya nmpk nmpk 2 org lelaki berjalan dgn awk . seorang sebelah kanan awk dan seorang lgi di sbelah kiri awk..kalau lah awk sorg mlm tu , sudah pasti awk jadi mangsa saya) 

wanita ni rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu..dia bersyukur ke hadrat ALLAH kerana memelihara dia malam itu , mungkin juga berkat ayat  QURSI yg dia baca malam itu ! 

with the story , i get a good ! i mean . baca lah ayat-ayat suci AL-QURAN , dan mintak lah pertolongan ALLAH bile kite dalam kesusahan . INSYAALLAH ada keberkatan dariNYA !

WALLAHUALAM^_^



loving and caring*_*

No comments:

Post a Comment